skip to Main Content

Wij zoeken een communicatieadviseur!

vacature

Creatieve en ultieme alleskunner

Ben jij een gedreven communicatieadviseur die alle aspecten van het communicatievak leuk vindt? En zoek je een veelzijdige functie in een fijn team, met veel ruimte voor creativiteit? Dan zijn wij op zoek naar jou! De communicatieafdeling van FBZ (de vakbond voor zorgprofessionals) en de Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband (LAD) heeft een vacature voor een communicatieadviseur voor 32-40 uur in de week. Kom jij ons team versterken?

In deze veelzijdige functie draag je bij aan het behartigen van de werknemersbelangen van artsen en andere zorgprofessionals. Kort gezegd: wij zorgen voor hen, zodat zij goed voor hun patiënten kunnen zorgen. Kom jij meebouwen aan onze zichtbaarheid?

Over ons

FBZ is de vakbond voor 45.000 zorgprofessionals. Bij FBZ zijn 28 beroepsverenigingen aangesloten, waaronder de Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband (LAD). De LAD is de werknemersorganisatie voor (aankomende) artsen in dienstverband.

Het werkveld waarbinnen FBZ en de LAD opereren, is actueel en heel dynamisch. De zorg staat immers voor nogal wat uitdagingen, zoals een stijgende zorgvraag en een toenemend personeelstekort. De belangrijkste ambitie van FBZ en de LAD is dat het werken in de zorg aantrekkelijk blijft voor zorgprofessionals. Daarvoor zetten we ons onder meer in aan cao-tafels.

Dynamische werkomgeving

FBZ en LAD hebben een gezamenlijke werkorganisatie in het mooie kantoor van de Domus Medica in Utrecht, dat van alle gemakken en faciliteiten is voorzien. Hier werken we zo’n vijftig procent van de tijd, de rest doen we vanuit huis. Ons communicatieteam, dat een belangrijke positie heeft binnen de organisatie, doet van alles: van schrijven voor het LAD-magazine tot communiceren over een nieuw cao-akkoord en van het posten op de socials tot het opzetten van een ledenwervingscampagne. Je schakelt continu van (online) strategie naar uitvoering. Zo komen er veel verschillende aspecten van het communicatievak langs. Dat moet je leuk vinden en ook aankunnen, maar als je houdt van schaken op meerdere borden, ben je bij ons aan het juiste adres. Bovendien krijg je alle ruimte voor nieuwe ideeën en veel vertrouwen en vrijheid om je werk te doen en je daarin verder te ontwikkelen.

Even voorstellen

Je gaat samenwerken met ruim 40 betrokken collega’s (zoals onderhandelaars en juristen) en met de besturen en vertegenwoordigers van de aangesloten verenigingen. Onze communicatieafdeling bestaat uit zes mensen: een veelzijdig team, zowel qua talenten als persoonlijkheden, met allemaal een groot hart voor de zaak:

V.l.n.r.: Sabine, Marjolein, Lucie, Cristel en Jorg
  • Teamleider Marjolein:
    Hoe fijn is het om een mensen-mens als manager te hebben! Maar ook inhoudelijk is ze een kei: Marjolein verzet bergen werk en schakelt makkelijk van strategie naar de superdetails, zonder daarbij aan micromanagement te doen.
  • Communicatieadviseur Jorg:
    Heb je een geconcentreerde klus te doen op kantoor? Ga dan niet naast Jorg zitten! Altijd vrolijk en vol verhalen is hij buiten het ‘gewone’ communicatiewerk ook onze man die de pers te vriend houdt.
  • Communicatieadviseur Lucie:
    Een duizendpoot die alles van A tot Z oppakt en tot in de puntjes verzorgt. Ze staat altijd klaar om anderen te helpen. Geef haar InDesign of Canva en ze gaat helemaal los.
  • Communicatieadviseur Cristel:
    De ‘nieuwste’ in ons team (sinds eind 2024) en een echte woordentovenaar. Krijgt energie van schrijven, maar ook van plannen maken voor mooie content (bijvoorbeeld voor de socials) en is altijd bereid om kritisch met je mee te denken als je even wilt sparren.
  • Adviseur Public Affairs Sabine:
    Deze betrokken relatiebouwer is ons ‘gezicht’ in Den Haag en is een kei in netwerken en verbinden. Met haar charme en no-nonsense aanpak behartigt ze de belangen van zorgprofessionals met verve.
  • Vanwege de pensionering van een van onze communicatieadviseurs, zoeken we op korte termijn een enthousiaste zesde collega!

Wat ga je doen?

Bij ons hoef je je nooit te vervelen. Bekijk hoe jouw werkdag eruit kan zien.

Wie zoeken wij?

  • Je bent een veelzijdige communicatieadviseur met minimaal drie jaar ervaring.
  • Je kunt een communicatiestrategie ontwikkelen, maar rolt die ook met evenveel plezier uit, met aandacht voor alle details.
  • Je hebt een scherpe pen, bent creatief en kunt klantgericht en redactioneel schrijven.
  • Je werkt zelfstandig, maar krijgt ook energie van samenwerken en weet andere collega’s te vinden als dat nodig is.
  • Onder dynamische omstandigheden houd je je hoofd koel en kun je snel schakelen en prioriteiten stellen.
  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding op het gebied van communicatie is een must.
  • Je hebt affiniteit met de zorg en wil je graag hardmaken voor de werknemersbelangen van artsen en andere zorgprofessionals.

Ons aanbod voor de beste kandidaat

Als communicatieadviseur bij FBZ/de LAD ben je verzekerd van een veelzijdige functie in een ambitieuze, dynamische en professionele organisatie.
Daarnaast kun je rekenen op:

  • een marktconform salaris (afhankelijk van opleiding en ervaring tussen 5.178 – 6.674 euro bruto per maand, op basis van een 40-urige werkweek);
  • een maandsalaris vakantietoeslag;
  • een laptop en iPhone die je desgewenst ook privé mag gebruiken;
  • 2,25% eindejaarsuitkering;
  • prima mogelijkheden voor opleidingen en trainingen;
  • mogelijkheid voor hybride werken;
  • een informele werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief;
  • een werkplek in de Domus Medica die van alle faciliteiten (mooie werkplekken, bedrijfsrestaurant, vergaderfaciliteiten en goede koffie) is voorzien.

Reactie & informatie

Heb je vragen? Mail of bel ons gerust en vraag naar Marjolein Dekker, teamleider Communicatie, via hr@lad.nl of 088 – 13 44 100. Wanneer je geïnteresseerd bent, ontvangen wij graag zo snel mogelijk, maar uiterlijk 30 september je motivatie en een actueel cv via hr@lad.nl.

×Close search
Zoeken