Jaarverslag FBZ over 2022

FBZ bereikte vorig jaar zeven cao-akkoorden, sloot 86 sociaal plannen af en verwelkomde drie nieuwe verenigingen. Dat is te lezen in het jaarverslag 2022, waarin uitgebreid wordt ingezoomd op de resultaten in het afgelopen jaar.

In 2022 sloten drie nieuwe verenigingen zich aan bij FBZ: de VVP (Vereniging van Psychodiagnostisch Werkenden), NVKI (Nederlandse Vereniging voor Klinische Informatica) en OVN (Optometristen Vereniging Nederland). Daarmee behartigde FBZ de belangen van nog meer zorgprofessionals en is de positie aan cao-tafels verder verstevigd. Volgens voorzitter Maarten Faas is dat ook nodig, want de onderhandelingen voor vrijwel alle grote cao’s verliepen in 2022 moeizaam. Door de torenhoge inflatie en stijgende energieprijzen hebben werknemers het steeds lastiger, terwijl de financiële ruimte bij werkgevers beperkt is. Toch lukte het om zeven akkoorden te bereiken.

De leden van de beroepsverenigingen die bij FBZ zijn aangesloten, wisten FBZ ook te vinden bij individuele juridische vragen. In 2022 konden ruim 26.000 zorgprofessionals van veertien verenigingen terecht bij de arbeidsjuristen van FBZ Rechtshulp. De dienstverlening werd gemiddeld met een 8,6 gewaardeerd.

Bekijk het jaarverslag in vogelvlucht.

×Close search